Prva tri mjesta su u tijesnoj bitci na čak dvije pozicije podijelile po dvije osnovne škole!
Projekt
LORA – laboratorij održivog razvoja na kreativan i praktičan način promiče
ciljeve održivog razvoja Ujedinjenih naroda, globalno postavljene 2015. godine. Projekt je okupio po jednu osnovnu školu iz svake županije u Hrvatskoj, pri čemu je više od 1000 učenika i učenica iz cijele zemlje kroz projektni rad, učenje i suradnju provelo samostalne projekte kojima su rješavali konkretne okolišne, društvene ili gospodarske probleme u svojim lokalnim sredinama. Pritom su se projekti koje su djeca uz mentorstvo svojih učiteljica i učitelja provodila doticali svih 17 ciljeva održivog razvoja.
Učenički projekti provodili su se većim dijelom 2020. godine, a završili su podnošenjem izvještaja o provedenim projektima, nakon čega su upućeni u proces ocjenjivanja koje je proveo stručni tim projekta LORA.
Predstavnici partnerskih udruga (Bioteka, Biom i Hyla) neovisnim su ocjenama ocjenjivali 21 provedeni projekt te je 5. ožujka 2021. donesena odluka o proglašenju najboljih učeničkih projekata održivog razvoja u sklopu projekta LORA.
Prva tri mjesta su u tijesnoj bitci na čak dvije pozicije podijelile po dvije osnovne škole!
Prema ocjenama Povjerenstva, najboljim projektima proglašavaju se škole koje su osvojile najveći broj bodova, i to:
1. mjesto (423/450 bodova)
OŠ „Vladimir Nazor“, Neviđane: “Tate za 5”
i
OŠ Zrinskih i Frankopana Otočac: “Mali poduzetnik se krije u meni”
OŠ Vladimir Nazor iz Neviđana nagrađena je za
projekt „Tate za 5“ zbog iznimnog doprinosa kreativnim načinima uvođenja tematike rodne ravnopravnosti u lokalnu sredinu otoka Pašmana, maštovitom paletom prilagođenih i uključivih aktivnosti za sve dobne skupine, kao i postignutog velikog angažmana šire zajednice (roditelji, volonteri/ke, obrtnici/e, poduzetnici/e, nastavno osoblje) u aktivnosti projekta. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario većinu zacrtanih projektnih ciljeva, unatoč teškoj pandemijskoj godini te je upornošću i kreativnim rješenjima postigao visoku kvalitetu rezultata na opće zadovoljstvo lokalne zajednice, ali i šire hrvatske javnosti u kojoj je projekt s pravom odjeknuo.
OŠ Zrinskih i Frankopana iz Otočca nagrađena je za projekt
„Mali poduzetnik se krije u meni“ zbog iznimnog doprinosa razvoju poduzetničkih vještina i znanja te njihovu inovativnom uvođenju u sustav osnovnoškolskog obrazovanja koje može poslužiti kao ogledni primjer obrazovnih ustanova koje imaju snagu potaknuti ili poduprijeti razvoj svojih lokalnih sredina. Nagrađeni projekt u kvalitetnoj mjeri uvodi načine na koje škole mogu postati pokretači razvoja lokalne zajednice, posebice kroz predložene modele suradnje javnog i privatnog sektora na razvoju proizvoda koje u svim fazama proizvode, nadziru i kreativno osmišljavaju djeca. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario većinu zacrtanih projektnih ciljeva, unatoč teškoj pandemijskoj godini te je upornošću i kreativnim rješenjima postigao iznimnu kvalitetu rezultata na opće zadovoljstvo lokalne zajednice, ali i međunarodne javnosti u kojoj je projekt promoviran.
2. mjesto (355/450 bodova)
OŠ Vladimira Nazora, Postira: “Maslina – snaga života”
OŠ Vladimira Nazora iz Postire nagrađena je za projekt
„Maslina – snaga života“ koji predstavlja odličan primjer školske inicijative u p(r)oučavanju i održavanju proizvodnje tradicijskih proizvoda, koristeći lokalnu te poljoprivredno i turistički prepoznatljivu i važnu biljnu vrstu, istovremeno uvodeći suvremene i okolišno mnogo prihvatljivije metode rada na proizvodnji i promociji. Projekt predstavlja veoma uspješan primjer suradnje škole s lokalnim stručnjacima/kinjama različitih profila na razvoju kreativnih vizualnih rješenja, poduzetničkih vještina, kvalitetne proizvodnje i prodaje te humanitarnog djelovanja. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario većinu zacrtanih projektnih ciljeva, unatoč teškoj pandemijskoj godini te je upornošću i kreativnim rješenjima postigao visoku kvalitetu rezultata.
3. mjesto (342/450 bodova)
OŠ Ludbreg: “Dječji hrvatsko-romski rječnik”
i
OŠ Mate Lovraka, Kutina: “Školski vrt – mjesto za edukaciju, volontiranje i poduzetništvo”
OŠ Mate Lovraka iz Kutine nagrađena je za projekt
“Školski vrt – mjesto za edukaciju, volontiranje i poduzetništvo” zbog vrlo dobrog primjera promocije timskog, stručno-znanstvenog i društveno-korisnog rada na razvoju školskog vrta, oživljavanju tradicionalnih i vrijednih metoda i tehnika uzgoja te očuvanju lokalno vrijednih sorti biljaka. Projektni se tim istaknuo kreativnošću, upornošću i prilagodljivošću u iznalaženju suradnji s raznolikim predstavnicima lokalne zajednice koja se svesrdno uključila u projekt i pomoć djeci, potpomažući tako razvoj ideje da se od vlastitog rada vrijedi i može živjeti. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario zadovoljavajuću razinu zacrtanih projektnih rezultata, unatoč teškoj pandemijskoj godini.
OŠ Ludbreg iz Ludbrega nagrađena je za projekt
„Dječji hrvatsko-romski rječnik” koji svojim inovativnim pristupom obrazovanju na neintruzivan i kreativan način rješava konkretan problem jezičke barijere dvije skupine učenika/ca jedne škole koja uspješnom suradnjom može predstavljati ogledan primjer drugim obrazovnim ustanovama koje rade s manjinskim skupinama. Uključivanjem raznolikih suradnji s lokalnim umjetnicima, djecom koja imaju talente i želju, ustanovama i volonterima/kama, projektni se tim iskazao u iznalaženju uključivih i jednostavno primjenjivih rješenja za naizgled teške probleme s kojima se učitelji/ce i učenici/e svakodnevno suočavaju. Svojim predanim radom projektni je tim ostvario zadovoljavajuću razinu zacrtanih projektnih rezultata, unatoč teškoj pandemijskoj godini.
O provedenim projektima
U
Otočcu,
Postiri,
Slavonskom Kobašu,
Kneževim Vinogradima i
Komletincima učenici su razvijali poduzetnički duh i pokrenuli pravo malo poduzetništvo – proizvodili su sirovine i gotove proizvode, izrađivali suvenire te poticali proizvodnju lokalnih proizvoda koje će kasnije preko učeničke zadruge prodavati na sajmovima i događanjima. Zarađenim novcem unaprjeđivat će rad zadruge, platiti školske obroke potrebitim učenicima ili otići na školski izlet.
Projekti u
Puli i
Požegi bavili su se plastikom, jednim od najvećih zagađivača kopna i mora te načinima njenog recikliranja. Oni su, vodeći se principima kružne i plave ekonomije, iskorištenu plastiku pretvorili u nove proizvode koje će potom prodavati ili ih javno galerijski izlagati.
Projekt u
Neviđanima na otoku Pašmanu povećao je participaciju tata u odgoju i obrazovanju djece te demistificirao neke od uvriježenih rodnih uloga u društvu.
Povećanje i poboljšanje razumijevanja čitanja kod djece kao zadatak postavili su si
Bjelovarčani. Kroz projekt su učenicima omogućili kvalitetnije metode čitanja, a naročito poboljšali čitanje s razumijevanjem. U
Ludbregu je publiciran prvi dječji hrvatsko-romski rječnik kojeg su osmislila i izradila djeca za djecu. Na stranicama rječnika nalaze se najčešće upotrebljavane riječi kako bi se učenicima romske nacionalnosti olakšalo učenje u prvim razredima.
Provođenje nastave na otvorenom pozitivno utječe na samopouzdanje, društvene vještine, motivaciju i koncentraciju učenika. Iz tih razloga, učenici iz
Koprivnice, Ludbrega,
Zagreba, Kutine,
Kistanja,
Rijeke,
Špišić Bukovice i
Dubrovnika uredili su učionice na otvorenom, dok su neki školsko dvorište pretvorili u senzorni park ili permakulturni vrt. Učenici iz
Karlovca i
Klanjca usmjerili su svoje projekte poboljšanju zdravlja svojih vršnjaka promovirajući perjanice ljudskog zdravlja: zdravu prehranu i sport! Karlovčani su promicali dolazak u školu biciklom, a Klanjčani zdravu školsku prehranu. Zdravi, kvalitetniji i ljepši odnosi tema su projekta učenika iz
Velike Mlake koji su sami izradili Priručnik za sreću – priručnik o poboljšanju odnosa među učenicima u razredu koji će koristiti cijela škola.
Detaljnije o školskim projektima pročitajte na
poveznici.
Projektni tim LORA-e od srca zahvaljuje svoj djeci, mentorima/cama, volonterima/kama i suradnicima/ama koji/e su sudjelovali/e u projektu, a najboljim školama čestita! “Ponosni smo na sav vaš rad u protekloj godini te se nadamo da ćete naučene lekcije iz održivog razvoja u teoriji i praksi nastaviti primjenjivati u godinama koje slijede”, poručili su iz tima LORA-e.
Potpuna tablica bodova svih uključenih osnovnih škola bit će objavljena tijekom ožujka 2021., a najboljim projektima smiješe se i prigodne nagrade.